Informacje

Dobre nastroje szefów firm drobiarskich

Dobre nastroje szefów  firm drobiarskich

Poultry Confidence Index (PCI), a szczególnie jego składnik odnoszący się do oczekiwanej kondycji drobiarstwa w najbliższej przyszłości (Expectations Index) wzrósł o prawie 10 procent. Optymizm szefów firm opiera się na solidnym popycie rynkowym oraz spadających cenach kukurydzy. Niewykluczone, że pozytywne odczucia branży przełożą się na wzrost produkcji. PCI to amerykańskie narzędzie powstające w oparciu o ankiety wypełniane przez managerów branży drobiarskiej. Na jego podstawie niektórzy analitycy próbują prognozować zachowanie rynku w krótkim terminie.

Odczyty branżowych indeksów zaufania korespondują z prognozami wyników publikowanymi przez firmy. Amerykański gigant drobiowy Tyson Foods (który w mniejszym zakresie zajmuje się także innymi gatunkami mięsa) spodziewa się około 6 procent wzrostu sprzedaży w kolejnym roku biznesowym. Przedsiębiorstwo szacuje, że jego przychody osiągną 41 miliardów dolarów. Drogą do rekordów ma być nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także wzrost średniej marży na sprzedaży. Pomocą w osiągnięciu tych celów pośrednich ma być innowacyjność w sektorze żywności przetworzonej i dań gotowych oraz wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów dotyczących zdrowszej żywności, zwiększenia dobrostanu zwierząt i bardziej zrównoważonego korzystania ze środowiska (analitycy spekulują, że firma planuje wydać więcej pieniędzy na kampanie marketingowe i działania CSR). Przypomnijmy, że rok biznesowy (księgowy)Tyson Foods nie pokrywa się z rokiem kalendarzowym.